Projecten

Zero Waste Assessment van DIY productassortiment

Beeld: Unsplash

Assessment van productassortiment van PRAXIS voor Maxeda DIY vanuit Zero Waste principes. Praxis wil verpakkingen verminderen in de totale keten zodat consumenten en Praxis zelf minder verpakkingsafval creëren en kunnen klussen met een minimum aan verpakkingsafval.

Marketing Strategie voor recycling innovator Filigrade

Beeld: Filigrade Curv Code

Filigrade heeft CurvCode ontwikkelt; Een innovatieve codeer en sorteertechniek die het mogelijk maakt om plastic voedselverpakkingen bij recycling te sorteren in zuivere monostromen. Met deze ketenoplossing kunnen voedselverpakkingen die nu nog meestal verbrand worden hoogwaardig gerecycled kunnen worden in de toekomst weer nieuwe voedingsverpakkingen kunnen worden. SUPZero is gevraagd om de award-winning Curv Code technologie goed in de markt te zetten zodat CurvCoding straks het toverwoord is als je het over circulair gebruik van eenmalige voedselverpakkingen gaat.

Schrijven over low-waste leven

Voor de Gemeente Zeist en het Publiek Private Partnership Samen Duurzaam Zeist schrijft en publiceert SUPZero artikelen om inwoners te inspireren bewuster om te gaan met grondstoffenstromen. Met lokaal georganiseerde zero-waste en recycle oplossingen maar ook met eigen evenementen inspireren we Zeistenaren om hun afval te verminderen. Van het promoten van lokale ondernemers waar Zeistenaren terecht kunnen met eigen herbruikbare verpakkingen, tot het aanleggen van je eigen composthoop.

Trashpackers.org

Tijmen Sissing begon als backpacker met het opruimen van een strand in Azie. Nog voor het einde van zijn Clean-up ging dat viral. Sindsdien sloten duizenden reizigers en bewoners zich aan bij Clean-up activiteiten: De Trashpacker movement was geboren. SUPZero helpt Trashpackers.org met het aanscherpen van haar strategische positionering en fundingstrategie zodat -als er weer gereisd kan worden- de campagneorganisatie goed voorgesorteerd staat om low-waste reizen als nieuwe standaard te bepleiten door middel van positieve acties waarbij verbinding super belangrijk is. (En tegenwoordig kan reizen dus ook heel dichtbij zijn;)

Plastic Soup Surfer

Fotografie Eelkje Colmjon.

SUPZero ontwikkelde een kansrijke positionering en meerjarenstrategie 2020-2023 voor de innovatieve campagne en lobby organisatie tegen vervuilend plastic van Merijn Tinga. Vervolgens wierf SUPZero de fondsen om realisatie van de plannen mogelijk te maken.